A000010520 |
L'orientació educativa, nucli d'aula d'aprenentatge i d'acompanyament de l'alumne |
2015-2016 |
Curs d'equips de centre. Secundària en general |
|
|
|
13/1/2016 - 9/3/2016 (32 hores) de 16:00h a 18:30h |
|
ST ST 0508 Maresme / Vallès Oriental |
|
Churruca, 90 (Mataró)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Tipus activitat |
OAAA L'orientació educativa, nucli d'aula d'aprenentatge i d'acompanyament de l'alumne
|
| |
Inscripció |
04/07/2016 - 31/12/2015 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Oferta formativa per a professionals i equips de centre per afavorir estratègies organitzatives i pedagògiques al voltant de l’orientació educativa com a nucli d’aula, d’aprenentatge i de l’acompanyament de l’alumne.
|
| |
Objectius |
• Formar al professorat i als especialistes en orientació educativa sobre els aspectes claus afavoridors d’un funcionament i una organització de centre al servei de l’orientacó de l’alumne
• Visualitzar i ubicar la figura de l’ orientador/a i del tutor/a en els espais de coordinació de centre
• Identificar i entrenar les competències clau per a la gestió de la tasca dels professionals de l’orientació educativa
• Concretar els objectius, els continguts i les eines de l’acció docent orientadora
• Assignar significat a la funció de l’acció orientadora en el professional de l’ensenyament
• Utilitzar les eines de centre (PAT, fulls de seguiment acadèmic, etc...) per a l’elaboració del contingut del Document orientador de l’alumne/a
• Concretar l’ acció d’orientar en el currículum competencial a partir de models i indicadors de l’orientació
• Ubicar en el Projecte Educatiu de Centre l’orientació educativa com a eix vertebredor
|
| |
Continguts |
Sessió I Concepció pedagògica de l’orientació educativa I.
Model competencial orientador
Sessió II Model competencial orientador d’àmbit/matèria I:
*L’acompanyament i l’orientació des del currículum
Sessió III Model competencial orientador d’àmbit/matèria II
*L’acompanyament i l’orientació des del currículum
Sessió IV Model competencial orientador en equip I
*L’orientació com una responsabilitat compartida de l’equip de centre
Sessió V Model competencial d’àrea en equip II
*L’orientació com una responsabilitat compartida de l’equip de centre
Sessió VI Model competencial orientador en equip III
*L’orientació com una responsabilitat compartida de l’equip de centre
Sessió VII Model competencial orientador de tutoria I
*Models d’acció tutorial d’acord amb els principis que regulen l’orientació educativa del centre
Sessió VIII Model competencial orientador de tutoria II
*Models d’acció tutorial d’acord amb els principis que regulen l’orientació educativa del centre
Sessió IX Recapitulació. Tutorització i acompanyament
Pla d’acció de l’orientació educativa
|
| |
Observacions |
9 sessions presencials de 2h 30m de durada i la resta de treball autònom tutoritzat.
|
| |
| |
Persones destinatàries |
Els participants a la formació han de formar un equip de tres persones mínim per centre: un membre de l'equip directiu, un professor de l'especialitat d'orientació educativa i un altre professor de secundària.
Els professors dels centres educatius de persones adultes podran participar a la formació en grup i hi haurà de participar un membre de l'equip directiu.
|
| |
E-mail |
sose.ensenyament@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
13/01/2016 |
1600 |
1830 |
Sessió 2 |
dimecres |
20/01/2016 |
1600 |
1830 |
Sessió 3 |
dimecres |
27/01/2016 |
1600 |
1830 |
Sessió 4 |
dimecres |
03/02/2016 |
1600 |
1830 |
Sessió 5 |
dimecres |
10/02/2016 |
1600 |
1830 |
Sessió 6 |
dimecres |
17/02/2016 |
1600 |
1830 |
Sessió 7 |
dimecres |
24/02/2016 |
1600 |
1830 |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
dimecres |
09/03/2016 |
1600 |
1830 |
|
| |